Müşteri Görüşleri – Tümü

ATM GROUP.

Bilgi İşlem Müdürü Necati GÜNER diyor ki;

ATM Grup olarak; 1989 yılından beri ana iştigal konusu olan otomotiv sektöründe hizmet vermeye başlayan grup şirketimiz dünyanın en seçkin markaları olan Hyundai, Nissan ve Opel ile 3 adet plazamızla sektöre yön vermekteyiz. Farklı 3 distribütör ‘un satış, servis, planlama vs. gibi kendilerine ait uygulamaları tek yazılım altında toplamakla beraber raporların bir platformdan çıkıp standart belirlemek ve farklı lokasyonlar da ki kullanıcıları genel müdürlüğümüzün belirlemiş olduğu kurallar çerçevesinde iş performanslarına yön verebilme açısından 2011 yılında eBA Workflow’u tercih ettik.

eBA kullanıcısı olarak;Excell raporlarını ve İş gereği olan Evrakları ortadan kaldırmayı amaçladık. Evrakları dijital ortam sayesinde sistemde tutarak kaybolma riskini sıfıra indirdik. Kritik hesaplamalar gerektiren işlemleri eBA’da otomatik yaparak kullanıcıların hata yapma payını düşürmekle beraber eBA sayesinde şuan sadece yönetim birimine sunduğumuz toplamda 34 rapor ile sadece işlemlerimizi kolaylaştırmakla kalmayıp geleceğimize yön verecek kararları da bu raporlar ışığında alabiliyoruz. Eğer sizde büyüyen teknolojiye ayak uydurup şirketinizin geleceğinize yön vermek istiyorsanız Atm Grup olarak eBA kullanmanızı tavsiye ediyoruz.

KURALKAN

Bilgi İşlem Müdürü Mehmet AKDEMİR diyor ki;

Kanuni, S&T Kanuni markalarıyla Motosiklet sektöründe 25 yıldır hizmet veren KURALKAN; ülkemizde Motosiklet Sektörünün doğmasında ve motosiklet kültürünün oluşmasında öncülük etmiş kuruluşların başında gelmektedir.

KURALKAN olarak 2007 yılında eBA3 ile başlayan belge akışı serüvenimizin. Başlangıçta personel işlemleri (izin talep, araç talep vb.) ve sarf malzeme tedarik formları gibi talep ve onay şeklinde iken, 2012 yılına geldiğimizde; eBA5 ile ERP entegrasyonu olan veya ERP üzerinden tetiklenen formları ( İş Emirleri terminleri, Yurt içi- Yurt dışı siparişleri, Bayide kalmayan modeller vb.), B2B satış portal üzerinden tetiklenen iş süreçleri ve bunların Oracle İş Zekası üzerinde raporlamasını yaptığımız bir platform konumu aldığını görüyoruz.

eBA5 kolay tasarlanabilir formları, sürükle bırak şeklinde dizayn edebileceğiniz akış tasarımları ile büyük kolaylık sağlıyor. Destek olarak portala iletilen sorun veya taleplere hızlı dönüşleri sayesinde de çözüme ulaşmada sizin yardımcınız oluyor. Kurumumuz için; ERP,İş Zekası, B2B-B2C Portal ve eBA vazgeçilmezlerimiz arasında yerini almış görünüyor.

Bimser firmasına, yerli bir yazılım olara eBA’yı sektöre kazandırdıkları için teşekür ediyor. Özellikle ülkemizde iş süreçleri otomasyonu konusunda arayış içinde olan firmalara KURALKAN olarak eBA’yı tavsiye ediyoruz.

KARDEMİR

Kalite Yönetim Müdürü Osman YAZAROĞLU diyor ki;

Türkiye ve bölge ülkeler arasında Ray üretiminde tek tesis olarak ayrıcalıklı bir konuma sahip olan KARDEMİR A.Ş. Türkiye’nin cevherden üretim yapan ilk entegre demir-çelik tesisidir.

3500 ’ü aşkın personeli ile Kardemir QDMS ’i 2012 mayıs ayından itibaren kullanmaya başlamıştır. Şirketimiz sahip olduğu 6 yönetim sisteminin tüm dokümantasyonunu, denetim faaliyetlerini, risklerini, düzeltici ve önleyici faaliyetlerini, aksiyonlarını, müşteri şikâyetlerini, süreç ve performans yönetimini tek çatı altında, belirli bir standartta, etkin, kontrollü, güncel ve sistematik olarak QDMS ile yönetmektedir. QDMS sisteminin ERP sistemiz ile entegre çalışabilmesi, hem verinin tek noktadan yönetilebilmesi hem de tekrarlanan işleri ortadan kaldırması sebebiyle büyük fayda sağlamıştır.

Aynı zamanda Satış sonrası verdiği destek ile problemlere hızlı ve etkin bir şekilde cevap vermesi, sürekli iyileştirme ve geliştirmeyi ilke edinmesi QDMS sistemini tercih edişimizin en önemli sebebidir. Sürekli iyileştirmeyi hedefleyen Kalite yolculuğumuzda Bimser Çözüm‘e, yaptığı katkılarından dolayı teşekkür ederiz.

ÇELİKORD A.Ş.

Bilgi Teknolojileri Şefi Ersan KARA diyor ki;

Dedeman Holding ve alt şirketlerinin (Dedeman Madencilik, Dedeman Hotels & Resorts International ve Dedeman Gayrimenkul Geliştirme) tamamında iş akışı uygulamalarının merkezinde eBA İş Akışı Yönetim Sistemi kullanılmaktadır.

2007 yılı başından bu yana eBA sisteminin farklı 3 versiyonunu (3,4,5) bir arada kullanmaktayız. 5 yıllık süreç boyunca 12’ si büyük kapsamlı proje olmak üzere yaklaşık 50 adet iş süreci geliştirdik.

Kağıt üzerinde yapılan işlerin eBA üzerine kolayca taşınabilmesi, oluşturulan süreçlerin takip kolaylığı eBA’ nın güçlü yönlerindendir. İş süreçlerinin elektronik ortama alınması sayesinde gecikmelerin minimuma indiği ve büyük ölçüde takip kolaylığı sağlandığı, sürecin gerçekleşme performansının yükseldiği gözlenmiştir. Bu sayede yapılacak işlerde yaşanan gecikmeler en düşük seviyelere inmiş ve konu hakkındaki bilgilendirme ihtiyacı da en yüksek seviyede karşılanmıştır.

Süreçlerimiz farklı veri tabanları ile birlikte sorunsuz çalışmaktadır. Web arayüzünün kullanım kolaylığı, çoklu dil desteğinin bulunması, sorun anında BİMSER Firmasının yakın desteği , süreçlerin etkinliği ve performanslarının yüksek olması göz önünde bulundurulduğunda eBA vazgeçilmezlerimiz arasında yerini almıştır.

Kordsa Global A.Ş.

Bilgi Teknolojileri Yöneticisi Halil ŞENKAL diyor ki;

Kordsaglobal olarak eBA iş akış yönetim sistemini 2010 yılından beri kullanıyoruz. eBA kağıtsız ofis ortamı yaratma çabalarımıza katkı sağlıyor. Form tasarımları, süreç/onay akışlarının çok kolay yapılıyor olması BT iş gücünden büyük tasarruf sağlıyor. Aynı form için birden fazla görünüm oluşturabilmek mobil cihazlar ile kullanımını da kolaylaştırıyor. SAP veya 3.cü parti diğer uygulamalar ile entegrasyon kolaylığını eBA’nın güçlü yönleri arasında sayabiliriz. Çoklu dil seçeneği sayesinde yurtdışındaki fabrikalarımızda da rahatlıkla kullanabiliyor ve süreçlerimizi tüm fabrikalarımızda aynı standarta getirebiliyoruz. Sürecin/formun hangi aşamada/kimde beklediğini görebiliyor, bekleme sürelerini analiz ederek raporlama yapabiliyoruz. Şu anda yaklaşık 40 adet sürecimizi eBA üzerinde takip ediyor ve daha komplike süreçlerimizi de eBA platformuna taşımak üzere geliştirmelerimize devam ediyoruz. Geliştirmeler sırasında gerek Bimser, gerek Bimser’in çözüm ortaklarından her türlü teknik desteği de rahatlıkla sağlayabiliyoruz. eBA elektronik ortamda iş akış süreci için uygulama arayışındaki tüm firmalara tavsiye edebileceğim, kullanıcı dostu bir yazılım.

THE MARMARA COLLECTION

Bilgi İşlem Müdürü Barış TOPUZLU diyor ki;

The Marmara Collection olarak 5 otel, 3 rezidans ve 400’den fazla kullanıcısı, eBA WorkFlow çözümünü 2010 yılının 2. yarısından beri kullanıyoruz. Aynı dönem kıyasladığımız diğer uluslararası ürün aileleri yerine eBA‘yı çok doğru bir karar verdiğimizi, geçen 2 yılı aşkın sürede Bimser’in yakın ilgisi ve geliştirme taleplerimize hızlı geri dönüşleriyle bir kez daha göstermiş oldu.

eBA‘yı başladığımız ilk 4 ay, 9 adet formumuz vardı. Devamındaki sene 20, şu anda da 50 formdan fazla akışı kurum genelinde aktif olarak kullanıyoruz. Güzel bir gelişme olarak; ıslak imza gerektiren (izin formu, bordro vb.) akışları da, artık Bimser’in testlerini The Marmara aileselinde tamamladığı (TurkTrust) “Elektronik imza entegrasyonu” ile 2012 ‘nin 2. Yarısında –yine Türkiye’de bir ilk olarak- hayata geçirecek olmaktan dolayı mutluyuz.

Microsoft Sharepoint 2010 TheMarmara.Net portal’ımız ve IK yönetim sistemimiz Genom ile birlikte entegre olarak kullandığımız eBA’ya, sonradan eklenen 30 dan fazla formu, The Marmara Technology departmanı olarak bizzat geliştirmekteyiz. Bu aşamaya gelmemiz de, yine Bimser deneyimli teknik ekibi ve partner’larından aldığımız yönetici eğitimleriyle mümkün oldu.

Türkiye’de iç kaynak kullanımı ile böyle bir yazılımın gelişimi ve kurulumu ile bize fırsat yaratarak Konaklama ve Turizm alanında (kurumumuz içindeki adı ile) GreenFlow’u ilk kullanmaya başlayan zincir otel olmamıza olanak sağladıkları için Bimser Çözüm ailesine teşekkür ederiz.

BRISA BRIDGESTONE SABANCI LASTİK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Bilgi Sistemleri Yöneticisi İlker ÇETİNER diyor ki;

Brisa Bridgestone Sabancı Lastik A.Ş.’de eBA İş Akış Yönetim Sistemini 2004 yılından itibaren aktif olarak kullanmaktayız. 70 adetten fazla geliştirilen iş süreci ile onayların elektronik ortamda verilmesi, süreçlerin hızlanmasına ve kağıtsız ofis ortamının oluşturulmasına katkı sağlamaktadır.

Özellikle SAP entegrasyonundaki kolaylık nedeniyle tercih sebebi olmakta ve devamlı olarak eBA sistemine yeni formlar eklenmektedir. Oluşturulan formlar ile ilgili her türlü raporlama sistemde yapılabilmekte ve sağladığı etkin belgeleme arşivi ile istenilen forma kısa sürede erişim imkanı vermektedir.

Bekaert İzmit Çelik Kord Sanayi ve Ticaret A.Ş.

eBA Proje Sorumlusu Basri BAHAR diyor ki;

Bekaert olarak eBA İş Akış Yönetim Sistemini 2004 yılından beri kullanmaktayız. eBA’nın kullanmaya başladığımız ilk günden itibaren sürekli gelişen ve gelişmeye açık bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Kurulumun yapıldığı günden bugüne, Bimser Çözüm’ün yakın desteği ile, şirketimizin kağıt yoğun 19 adet iş sürecini eBA ile elektronik ortama taşıdık. Özellikle IK Formları – Gider Listesi – Aksiyon Formları – Ambar Malzeme Talep Formu – Uygunsuzluk Gözlem Formu – Seyahat Onay Formu gibi iş süreçleri kurum içerisinde yoğunlukla kullanılan iş süreçlerimizdir. eBA sistemini tercih etmemizin temel nedeni, kullanımı kolay ve pratik olması ayrıca ihtiyaçlara cevap vermesidir. Kullanıma geçtiğimiz günden itibaren kurum içerisinde dolaşan kağıt trafiğini elektronik ortama taşıyarak, içerideki kağıt karmaşasından kurtulduk, dahada önemlisi artık eskiye dönük kayıtlara çok hızlı bir şekilde erişip buradan edindiğimiz bilgilerle geleceğe şekil vermek adına çalışmalar yapabilmekteyiz.

EVYAP

Kalite Sistemleri Müdürü Şule KÜÇÜKOĞLU diyor ki;

Evyap olarak QDMS programını 2005 yılından beri kullanıyoruz. Kalite, İş güvenliği ve Çevre prosedürlerimiz, talimatlarımız ve formlarımız QDMS ile birlikte standart hale geldi. Özellikle,

  • Doküman yönetimi
  • DÖF
  • UHBF
  • Müşteri Geri Bildirim
  • Denetim

Modüllerini sürekli kullanıyoruz. Programdan oldukça memnunuz. Çoklu dil desteği , kullanım kolaylığı , rutin işlerin e mail ile bildirilmesi ve verilerin arşivlenmesi oldukça başarılı.

Doküman revizyonu ve onaylama işlemi de günlük iş hayatımızı kolaylaştırıyor ve işlemleri hızlandırıyor. Bunun dışında Müşteri Geri Bildirim Modülü, şikayet ve memnuniyetlerin sisteme aktarılması, dağıtılması ve sonuçlanması konusunda oldukça etkin ve hızlı. Program istenilen veriye doğru ve zamanında ulaşılmasını sağlıyor. Bu amaçla Kalite Yönetim sistemlerinde QDMS programının kullanılmasını tavsiye ederiz.

PERFETTI VAN MELLE

Kalite Sistemleri Mühendisi Hayal SÖNMEZLER diyor ki;

Bir tedarikçimizde qdms sisteminin kullanıldığını gördük, firmamızda da kullanılmasının faydalı olacağını düşündük ve Kasım 2010 itibariyle qdms sistemini firmamızda uygulamaya başladık.

Qdms birçok modülü sayesinde firma içerisinde belli bir sistem oturtmak konusunda bize yardımcı oldu. Qdms sayesinde önceden hardcopy olarak tutulan dokümanları softcopy olarak düzenli bir şekilde saklamaya başladık. Ayrıca dokümanların onaylanmasını da imzaya gerek olmaksızın onay matrisi sayesinde sağlıklı bir şekilde gerçekleştirebiliyoruz. DÖFleri, aksiyonları ve müşteri şikayetlerini düzenli bir şekilde takip edebiliyoruz. Denetim faaliyetlerimizi gerçekleştirip takip edebiliyoruz. Ayrıca qdms’te ISO 14001 çevre yönetim sistemi için “çevresel boyutlar ve etkileri” modülü oluşturuldu. Bu modülde çevresel risk değerlendirmeleri etkin bir şekilde gerçekleştirip gerektiğinde güncelleyebiliyoruz.

BOSSA

Bilgi Sistemleri Müdürü Osman YILDIZ diyor ki;

Bossa olarak eBA’yı ilk kullananlardan ve geliştirilmesinde katkımız olan firmayız.

eBA’nın Türkçe konuşan uzmanlar tarafından geliştirilmiş olması, fiyat avantajı sağlaması ve destek kolaylığı sağlaması bizim için önemli kriterlerdi. Başladığımız zamandan bu yana 3 farklı işletmemizde AS400 üzerindeki ve Axapta içindeki uygulamlarla entegre ederek kullanıcı beklentilerini çok iyi düzeyde karşıladık.

Bu güne kadar kullanıcı ihtiyaçlarına göre bir çoğu karmaşık akışları olan yaklaşık 80 form oluşturduk.

Çok karmaşık akışları olan formları bile hiç kod yazmadan, destek almaksızın eBA’nın içindeki hazır imkanları kullanarak yapabildik. Kullanıcılarımız doldurdukları formların hangi süreçte kaldığını kendileri takip edebiliyor ve süreçlerin hızlı geçilmesini kendileri sağlayabiliyorlar.

Ülke kaynakları ile “İş dostu” ve “Kullanıcı dostu” yazılım geliştirme cesareti ile yola çıkan Bimser ailesini kutluyoruz.

SOCIÉTÉ GÉNÉRALE

Süreç ve Kalite Yönetimi Direktörü Tolga AYKAÇ diyor ki;

Türkiye’de 1989 yılından beri faaliyet gösteren Société Générale, 2007 yılı sonunda ise KrediVer markası ile tüketici kredisi faaliyetine başlamıştır.

Faaliyetimizin temelini oluşturan bireysel kredi sürecinin takibinde ve izlenmesinde iyileştirme yapmak amacıyla ilgili süreci elektronik ortamda takip edebileceğimiz bir süreç otomasyonu arayışına girdik. Şirketimizin temel faliyet noktası olan kredi taleplerinin yönetiminde bize hızlı ve esnek cevap verebilecek bir uygulama arayışı içerisinde olduğumuz noktada Bimser’in eBA çözümü ile çalışmaya karar verdik. Uzun araştırmalar sonucunda karar verdiğimiz eBA uygulaması üzerinde, Kredi Değerlendirme ekibinin tüm iş yoğunluğunu takip edebilir duruma ulaşmamızın yanı sıra kurulan akıllı sistem vasıtasıyla çalışanlar arasında iş yoğunluğu sistem tarafından otomatik olarak dengelenir oldu. Yüksek rekabetin olduğu Finans sektöründe yapılan başvuruların hızlı olarak değerlendirmesi ve kontrol edilmesi gerekliliği yadsınamaz bir gerçektir. Bu anlamda eBA yüksek entegrasyon kabiliyeti sayesinde Fransa’daki ana bankacılık sistemi, SGK, EGM gibi çeşitli operasyonel sistemlerden gelen verileri toplayarak değerlendirme ekibinin tek bir ekrandan hızlı bir şekilde kredilerini değerlendirebilmelerine olanak sağlamıştır.

Bir gün içerisinde binlerce kredi başvurusunun yapıldığı ve çok yoğun olarak kullanılan sistemde, kredi taleplerine vermiş olduğumuz hızlı geri dönüşler ile müşteri memnuniyetini sağladık. eBA ile yaşadığımız bu başarı ile şirketimiz bünyesinde döküman üzerinden takip etmekte olduğumuz tüm iş süreçlerinin iyileştirilmesinde eBA sisteminin kullanılmasına karar verilmiş ve diğer iş süreçleri üzerinde çalışmalara başlanmıştır.

ENPAY

Bilgi İşlem Şefi Muharrem TÜRK diyor ki;

Enpay olarak 2005 yılından beri eBA kullanıyoruz. eBA’nın bize sağladığı en büyük faydalardan biri zaman kaybını ortadan kaldırmasıydı. Daha önceleri kağıt üzerinde yürüyen süreçlerin, elektronik ortama taşınması ile birlikte izlenebilirlik, arşivlemeyi sağlamış olduk. Bunun yanında zaman ve kağıt tasaarrufu getirisi sağladık. Formların takibi, ne aşamada olduğu, personelin performans takibi mümkün oldu.

eBA’nın en önemli artılarından biri de; hiç kod yazmadan formlar ve akışlar tasarlayabilmemizi sağlayan altyapısı. Bu da bizim gibi çok görevli IT uzmanlarının kodlama yapmadan kurumun ihtiyacı olan formları elektronik ortama kolaylıkla aktarmasını sağlamaktadır. Bugüne kadar yaklaşık 50 civarında formu eBA’ya taşıdık.

Esnek yapısı sebebiyle kurum içerisinde kulandığımız diğer uygulamalarla çok kolay entegre edebildik. Hali hazırda eBA ile entegre çalışan pek çok uygulamamız mevcuttur.

eBA’nın müşteri isteklerini göz önünde bulundurarak geliştiren ve destek konusunda yardımlarını esirgemeyen Bimser’e teşekkür ederiz.

MİKES MİKRODALGA ELEKTRONİK SİSTEMLER A.Ş.

Yönetim Bilgi Sistemleri Müdür Vekili Tuncay Arpacı diyorki;

2012 Yılı Nisan ayından beri eBA kullanıyoruz. eBA’yı tercih etmemizin ana nedenleri şunlardır:

  • Kolay süreç geliştirilebilir olması
  • Açık bir kodlama yapısına sahip olması (C#)
  • Raporlama ve yönetim yetenekleri
  • Entegrasyon kolaylıkları

İlk aşamada rakip bir üründen, yaklaşık 12 sürecimizi, 1 hafta gibi kısa bir sürede eBA ortamına taşıdık. Verilen 3 günlük bir eğitimle de kendi süreçlerimizi yapar duruma geldik. 3 aylık yoğun danışman desteğine ihtiyacımız oldu. Daha sonra ürünün açık kod yapısı ve kolay akış tasarlanabilir olması nedeniyle danışman desteği ihtiyacımız azaldı. Şu an, Seyahat Onay, Satın Alma Talep, Araç İstek, Dış Görevlendirme, Kırtasiye İstek, Sevkiyat Talep gibi ana süreçlerimiz olmak üzere toplam 20 adet sürecimizi eBA üzerinde koşuyoruz.

Hedefimiz ıslak imza gerektiren süreçlerimizi de Elektronik imza altyapısını da oturttuktan sonra eBA üzerine taşımak. Bimser’ e böyle bir ürünü bizlerle tanıştırdığı için teşekkür ederim.

ARÇELİK

Kalite Sistemleri Uzmanı Samim NEMLİOĞLU diyor ki;

“Arçelik A.Ş.’de dokümantasyon yönetimi için seçtiğimiz QDMS yazılımını 2012 yılında devreye aldık. Devreye alınış, sonraki kullanım süreci ve yeni modüllerle geliştirme aşamalarında başta Ahmet Bey olmak üzere Bimser çalışanlarından yakın ilgi, destek ve yönlendirme gördük. Bu yönleriyle başarılı ve kurumsal bir iş ortaklığı örneği gösterdiklerini ifade etmek isteriz.

Arçelik gibi çok coğrafyalı kurumsal bir yapıya sahip ve 10’dan fazla yönetim sistemini global organizasyonuna yaygınlaştırmış bir kuruluşta QDMS gibi bir yazılımın gerekliliği tartışılmazdır. Özellikle doküman ve DÖF hayat çevrimlerinin sistem üzerinden yönetimi sayesinde doküman ve kayıtlara tüm ampüslerimizden erişim ve uygulama kolaylığı sağlanmıştır. Zaman içerisinde çevre etki envanteri, aksiyon ve sera gazı hesaplama gibi yeni uygulamaların devreye alınmasıyla birlikte ilgili iş süreçlerimizdeki etkinlik ve verimliliğin artması beklenmektedir.”

DOORS HOLDİNG

Bilgi İşlem Müdürü Erkan CEYHAN diyor ki;

Doors Holding olarak yurt içi ve yurtdışı toplamda 40’ yakın lokasyon, 200’den fazla eBA kullanıcısı, 2010 Haziran ayından itibaren eBA kullanıyoruz. Özellikle dağıtık yapıdaki organizasyonumuzda yüreyen iş süreçlerimizin hızlanması, kısa sürede kontrol edilebilir ve ölçülebilir hale gelmesi, eBA tercihimizin ne kadar doğru bir çözüm olduğunu bize gösteriyor.

Kısa sürede çok fazla kaynak ayırma gereksinimi doğmadan, toplamda yaklaşık 30 önemli sürecimizi eBA platformuna sorunusuz olarak taşıdık. Geliştirme arayüzünün hemen tüm ihtiyaçlarımıza cevap verebilir nitelikte olması, özellikle geliştirme sırasında Bimser destek ekibinin hızlı cevapları eBA’yı muadil tüm yerli/yabancı iş süreçleri yazılımların tercihlerinde bir adım öne taşıdığına inanıyoruz.

Çoklu dil desteği ve kullanıcı dostu arayüzler sayesinde kullanıcılarımızdan aldığımız pozitif bildirimler, eBA’nın firmamıza kattığı değerin bir göstergesi durumunda.

DEDEMAN HOLDİNG A.Ş.

Sistem Geliştirme Müdürü Alper KAYNARKAN diyor ki;

Dedeman Holding ve alt şirketlerinin (Dedeman Madencilik, Dedeman Hotels & Resorts International ve Dedeman Gayrimenkul Geliştirme) tamamında iş akışı uygulamalarının merkezinde eBA İş Akışı Yönetim Sistemi kullanılmaktadır.

Grubumuza verdiğimiz teknoloji servislerinde aradığımız belli başlı özellikler, kullanıcı dostu arayüzler, kolay kullanım ve geliştirme ortamı sunması, uluslararası standart ve kalite stratejilerini gözeten bir geliştirme platformu üzerinde yaşam döngüsünü devam ettirmesi ve yüksek seviyede destek ve danışmanlık alabileceğimiz deneyimli danışman kadrolarının bulunmasıdır.

Bimser ile neredeyse iki yıllık çalışma dönemimizin başlangıcında, ulusal ve uluslararası pek çok iş akışı uygulamasının incelemesini yaptık. Tüm bu incelemelerimizin ardından, yukarıda aradığımız özelliklerin de haricinde, eBA’nın, sahip olduğumuz teknoloji platformumuzda bulunan diğer iş uygulamaları ile kolay entegre edilebileceğini ve genel olarak ihtiyaçlarımıza kolay çözümler sunabileceğini gördük.

Bu yol ve bilgilerden hareketle, tüm grup bünyesinde devam eden gelişim projelerimizle teknolojiyi eBA ile entegre ettik. Bilgi Teknolojileri, İnsan Kaynakları, Süreç Yönetimi ve diğer iş birimlerinin sürekli katkılarıyla, kağıt üzerinde yürüyen birden çok sürecimizi elektronik ortama taşıdık. Bu sayede, merkez operasyonunun haricinde, yirmiye yakın otel ve bir o kadar da maden işletmesinin bulunduğu ekosistemimizde, iletişim hızı ve iş yapış şekillerinin tekoloji ile uyumlu değişimi, işimizin değerine gözle görülür biçimde yansımış oldu.

Gelecek dönem teknoloji yatırımlarımızda, teknoloji ve süreç entegrasyonu çalışmalarımız hız kesmeden eBA ekseninde devam edecek ve lider olduğumuz her bir faaliyet alanımızda, teknolojinin gücüyle iş gücümüzü katlayarak arttırıyor olacağız.

THY OPET HAVACILIK YAKITLARI A.Ş.

BT Koordinatörü Emre Murt diyor ki;

THY OPET olarak eBA İş Akışı Yönetim Sistemi’ni 2012 Mayıs ayından beri kullanmaktayız. Daha önceden tüm süreçlerimizi yazılı bir şekilde üst birim onayının imzasını bekleyerek yapıyorken, eBA ile artık tüm bu süreçlerimizi (İzin Talep Formu, Masraf Talep Formu, Avans Talep Formu..vs) daha hızlı bir şekilde yaptığımız gibi ayrıca kağıt trafiğinden elektronik ortama geçirerek daha kolay ve sistematik bir şekilde takip edebiliyoruz.

Kullanıcı dostu arayüzü ve C# ile kod yazılabilmesi sayesinde istediğimiz formları tasarlamamıza imkan sağlamış olup, özellikle SAP sistemi ile entegre edilebilir olması ciddi anlamda bize çok büyük kolaylıklar getirmiştir.

Kullanıma geçeli henüz çok kısa bir zaman olmasına rağmen basit süreçlerle başlayan iş akışlarımızı zamanla daha karmaşık akışlarla tamamlamayı başarabildik. Bu konuda bizlere her türlü desteği veren ve yazılımı sürekli geliştiren Bimser ekibine teşekkürü bir borç biliriz.

İZAYDAŞ

Bilgi İşlem Yazılım Uzmanı Bahadır KATICA diyor ki;

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İZAYDAŞ olarak eBA İş Akış Yönetim Sistemini 2006 yılından bu yana kullanmaktayız. 2009 yılında İZAYDAŞ’da göreve başladığımda eBA çok kısıtlı bir platformda kullanılıyordu. Bu tarihten günümüze kadar gelen süreçte ise basit iş süreçlerimizin yanında Satın alma, Laboratuvar Yönetimi ve Atık Yönetimi gibi çok özel süreçlerimizi bile artık eBA ile çözüyoruz. Aslında tüm operasyonlarımızı eBA üzerinden gerçekleştiriyoruz diyebilirim. Esnek yapısı ile üzerinde uygulama geliştirmek son derece kolay ve hızlı yapılabilmektedir. Artık şirket içerisindeki bilgisayar kullanıcıları tüm taleplerini elektronik ortamda yapabiliyor ve çok rahat raporlayabiliyorlar.

Ben eBA ile 2007 yılından beri tanışıyorum ve geçtiğimiz beş yılda program da çok ciddi anlamda gelişmeler ve değişimler olmasına rağmen değişmeyen tek şey eBA destek bölümünde çalışan arkadaşlarımızın gösterdiği ilgi, alaka ve özveridir.

Tamamen Türk Mühendis arkadaşlarımızın ürettiği bu programı sektöre kazandırdığı için Bimser Firmasına teşekkür ederiz.

ZAİMOĞLU HOLDİNG A.Ş.

Bilgi Sistemleri Koordinatörü Kenan YALÇINKAYA diyor ki;

Zaimoğlu Holding olarak eBA İş Akış Yönetim Sistemi’ni 2010 yılından beri kullanmaktayız.

Şirketimizdeki İnsan Kaynakları, Kalite Yönetim, Çevre ve İSG, Öneri Sistemi, Finans, Sözleşmeler, Muhasebe, İdari İşler süreçlerinde eBA İş Akışları kullanılmaktadır. Şirketimiz de kullanılan bütün formlar şirketimiz bünyesinde geliştirilmekte ve aktif olarak kullanılmaktadır. eBA İş Akışlarını tercih etmemiz de en büyük etken olarak süreç işlemlerinin hızlı yapılabiliyor ve işletilebiliyor olmasıdır. Ayrıca .net FrameWork alt yapısı kullanılarak C# ile kod yazılabilmesi nedeniyle de diğer uygulamalarımıza kolayca entegre edilebilmesidir.

Sharepoint Portal ile entegre kullandığımız eBA İş Akış Yönetim Sistemi’ni şu an bütün süreç işlemlerimizi başarı ile gerçekleştirmektedir.

ASİL ÇELİK

Kalite Sistem ve Planlama Kontrol Etüd Yöneticisi Bülent ÖZMEL diyor ki;

Vasıflı Çelik Sektörünün lider konumundaki firmamız mevcut TS EN ISO 9001 ve ISO/TS 16949 ile çalışmaları süren TS EN ISO 14001 ve OHSAS 18001 sistemlerinin yönetimini sağlamak için QDMS ile tanışmamız bir yıl öncesine dayanmaktadır. Kuruluma karar vermeden önce yaptığımız fizibilite araştırmasında QDMS i tercih etmemizi sağlayan unsurların başında ISO ve TS gereksinimlerine tam anlamıyla cevap verebilmesi, ayrıca program üzerinde çeşitli özelleştirmelere imkan sağlaması ve geniş alt yapısının olmasıydı. Kullandığımız bir yıllık dönemde ise QDMS’in çok önemli diğer bir unsuru olarak sürekli gelişmesi ve çok iyi bir çözüm, destek ekibinin yanımızda olmasını gördük. Kullanım açısından QDMS yalın kullanım kolaylığı ile kolay ulaşımı açısından tüm kullanıcıların alışma dönemini hızlıca geçmelerini sağlamıştır. QDMS, doküman yönetiminden süreç yönetimi ve performans yönetimine, müşteri şikayetlerinden öneri sistemine kadar geniş modülleri çok iyi entegre ederek tam bir toplam kalite yönetimi sağlamaktadır. Ayrıca geniş raporlama seçenekleri ile analiz yapmamızı kolaylaştırmıştır. İlaveten, ERP sistemlerine entegrasyonu da programın ayrıca bir avantajıdır.

AES ENTEK ELEKTRİK ÜRETİMİ A.Ş.

SAP Müdürü Dilek HALDENBİLEN diyor ki;

Koç Holding ve Aygaz ile AES’in ortak kuruluşu olan AES Entek Elektrik Üretimi A.Ş., toplam 302 MW elektrik üretim kapasitesine sahip ikisi orta büyüklükte ve biri küçük ölçekli olmak üzere 3 adet doğal gaz santrali işletmektedir.

AES Entek, Koç Topluluğu ve AES’nin güçlerini birleştirmesi ile birlikte Türkiye’nin lider özel elektrik üretim şirketleri arasında yerini almayı hedeflemektedir. Bu hedeflenen büyüklüğe ulaşmak için AES Entek, birleşme ve satın almalar, üretim santrallerinin özelleştirilmesi ve ülke genelinde yeni santral projelerini içeren oldukça çeşitli yatırım fırsatlarını yakından takip etmektedir. AES Entek şirketinin ortağı olan AES Fortune 200 içinde yer alan uluslararası enerji şirketidir. Çeşitlilik içeren termik ve yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı elektrik üretim tesisleri ve elektrik dağıtım varlıkları aracılığıyla 29.000 çalışanı ile 27 ülkeye uygun fiyatlı ve sürdürülebilir enerji sağlamaktadır. AES’in 2010 cirosu 16 Milyar dolar olup, toplam aktifi 41 milyar dolardır.

AES Entek’in ortaklarından AES firmasının tüm dünyadaki iştiraklerinde de kullandığı başka bir workflow yazılımı ile maliyet, implementasyon süreci, son kullanıcı için kolay kullanılabilirlik gibi kriterler ile karşılaştırma yapıldı. eBA her açıdan öne çıkan bir program oldu.

Yaklaşık 1 yıldır kullanıyoruz. 2012 başından beri de tüm süreçlerimizi eBA üzerine taşıdık. Satınalma onayları, izinler, seyahat ve masraf formları bunlardan bazıları. Bunu yaparken büyük oranda kendi kaynaklarımızı kullandık. Programı satın aldığımızda verilen 2 günlük eğitim ve Bimser’in destek dökümanları sayesinde gerçekleştirdik.

Şirket bünyesindeki üretim tesislerinin farklı lokasyonlarda olması daha önce onaylarda gecikmelere ve süreçlerde aksamalara neden olmakta idi. eBA ile online (tüm mobil cihazlar ile) onay otomasyonuna geçildiğinden beri üst yönetimimiz ve çalışanlarımız daha hızlı süreçleri yürütebilmektedir.

Kurumsal kaynak planlaması olarak kullandığımız program ile entegrasyonunu, Bimser’in zaten bu program ile daha önceki tecrübeleri sayesinde çok kısa sürede tamamladık.

FORD OTOSAN

Yazılım Geliştirme Müdürü Barış GÜNDÜZ diyor ki;

Ford OTOSAN olarak eBA İş Akış Yönetim Sistemi’ni 2004 yılından itibaren kullanmaktayız. Halihazırda, eBA sisteminin farklı iki versiyonu eBA3 ve eBA5 olarak bir arada kullanmaktayız.

Şirketimizdeki İnsan Kaynakları, IT, Satınalma, Kalite, Finans, Muhasebe, İdari İşler, Üretim süreçlerinde eBA iş akışları kullanılmaktadır. Bu süreçlerde kullanılan formların bir kısmı şirketimizde geliştirilen uygulamalarımızla entegre olarak çalışmaktadır. Bu formlar uygulamalar tarafından tetiklenmekte ve onay akışları tamamlandığında terkar uygulamalara veri aktarmaktadır.

Aktif olarak kullanılan 85 adet formumuz 4000’i aşkın kullanıcı tarafından kullanılmaktadır. Şu anda eBA3’de bulunan formlarımızın eBA5 versiyonuna geçiş ve yeni form tasarım süreçlerimiz devam etmektedir.

3M

IT Manager Mehmet Gören diyor ki;

3M IT olarak yaklaşık iki yıl önce iş akışı platformu arayışına başladık. İç müşterilerimizin ihtiyaçlarına hızlı cevap verebileceğimiz, iş akışlarını ölçümlenebilir ve kullanıcı dostu bir platforma aktarma ihtiyacındaydık. Sadece Türkiye için değil, içinde Rusya ve Polonya gibi büyük ülkelerin bulundugu Doğu Avrupa bölgesinin tüm kullanıcılarına hizmet edecek bir çözüm arıyorduk. Bu süreçte, Bimser’in eBA çözümü ve diğer yurtdışı firmaların çözümlerini her açıdan değerlendirdik ve sonuçta yurtdışından da bir çok ülkenin IT uzmanı ile birlikte değerlendirmelerde birçok kriterde öne çıkan eBA yı ortak iş akış platformu olarak seçtik. Geldiğimiz noktada ise, tek sunucu üzerinden, Türkiye, Polonya, Rusya, Macar Cumhuriyeti, Çek Cumhuriyeti ve İsrail gibi ülkelerde eBA platformunda geliştirilen süreçler binlerce çalışan tarafından kullanılmaya başlandı. eBA platformunda yeni iş süreçlerimizi çok hızlı geliştirebiliyoruz. Uluslararası firmalarda da rahatlıkla kullanılabilen ve kaliteli kurumsal desteği ile rakiplerinin önüne geçen eBA’yı diğer firmalara kesinlikle tavsiye ederim.

PETKİM A.Ş.

eBA Proje Yöneticisi Ali ÇIBIKLI diyor ki;

eBA’yı hem kavramsal, hem de ürün olarak fonksiyonel ve başarılı buluyor; süreç ve işletimlerini yönetebilmek isteyen her şirket için faydalı olacağını düşünüyoruz.

eBA’yı 2006 Mayıs ayından itibaren kullanıyoruz. Sisteme kısa bir hazırlık ve kurulum döneminin ardından örnek birkaç küçük formla başladık. Sonrasında 3 hacimli süreçle devam ettik. Başlangıç ve alışma dönemlerinin ardından yoğun bir katılım ve taleple karşılaştık. Küçük bir ekiple yaklaşık 2 yıllık bir proje süresinde şirketimizin tüm iş süreçlerini kademeli olarak eBA’ya taşıdık. Yoğun bir şekilde kullanıma devam ediyoruz. Halen 70 aktif süreçte, günlük 1,000 form doldurulmakta ve bu formların 5,000 onayı gerçekleşmektedir. eBA sunucumuzun günlük erişim sayısı 10,000‘in üzerindedir.

eBA Designer form geliştirme ve özellikle akış tasarlama özelliği ile hemen hemen hiç kod yazmadan hızlı süreç geliştirebilmeyi, Manager sistem ve süreçleri yönetebilmeyi, User Interface görsel web arayüzü ile kullanıcılarımızın sistem erişimini, Raporlama ve Belge Arşivi ise etkin bir şekilde dataları listeleyebilmeyi sağlamaktadır.

eBA, çalışanlarımızın tümüne açık, şirket iş akış ve ofis otomasyon platformumuz konumundadır. Temel eBA uygulamalarımız: İç Yazışma, Öneri Sistemi, İnsan Kaynakları (İzin, Seyahat, Vizite, Vardiya, Mesai, İşbildirim, İşdeğerlendirme), Satınalma ve Malzeme Yönetimi (SAT-Satınalma Onay, Malzeme Talep, Satıcı Onay, Teklif Değerlendirme, Tedarikçi Değerlendirme, Teknik Analiz), İdari İşler (Lojman, Taşıt, Misafirhane Talep, Servis, Gelen/Giden Faks/Evrak), Çevre ve İş Güvenliği (İş Kazası, İş Sağlık ve Güvenlik, Atık), Satış ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (Müşteri Ziyaret, Fuar ve Toplantı Kayıt), Diğer (Ekip, Bilgi Edinme, Proje, IT-Talep, Personel Bilgi Talep…)

Yıllık kurum içi anketlerimizde eBA’da % 90 memnuniyet oranlarını yakalamış durumdayız.

Standart e-form, yönetilebilir süreç, e-akış, e-onay, e-arşiv, entegrasyon, hız ve maliyet avantajı en önemli faydalardır. E-ortam en az 5-10 kat avantaj sağlamakta, bazen küçük bir sürecin bile yıllık katma değeri çok ciddi boyutlara ulaşmaktadır.

ERP Sistemimizde İnsan Kaynakları, Satınalma ve Malzeme Yönetimi süreçlerimizin iş akış ve belge arayüzleri eBA ile entegre edilmiştir. Bu kapsamdaki formlarımız ERP ile uyumlu ve entegre çalışmaktadır.

TURKISH DO&CO

BT Direktörü M. Alpaslan Doğusan diyor ki;

TURKISH DO&CO 2007 yılında THY ve DO&CO ortaklığı olarak kurulmuş olan ve başta THY olmak üzere yaklaşık 60 havayoluna ikram hizmeti veren bir kuruluştur. Havayolu ikram hizmeti yanında, Event Catering, Airport Restaurants ve Business Class Launch operasyonlarını da yürütmektedir.

Şirketimiz eBA sistemini 2010 yılından beri kullanmaktadır. eBA öncesi kağıt ortamında yürütmekte olduğumuz bir çok iş süreci eBA ya taşınmış ve Active Directory ve Exchange entegrasyonu yapılarak kullanıcıların alışık olduğu araçlarla kağıtsız bir ortamda sürdürülmektedir.

Halen IK bölümünde iş gücü talep süreci ve performans yönetimi süreci eBA üzerinde yürütülmektedir. Satınalma Bölümü’nde yatırım takip süreci, satınalma süreci, malzeme geri bildirim süreci ile kırtasiye istek süreci hayata geçirilmiştir. Önemli bir operasyonumuz olan THY Uzun uçuşlarındaki bussiness class yolculara uçak içi hizmeti gerçekleştiren “uçan aşçı” programımızın geri besleme süreçleri de eBA ortamında yapılmaktadır.

2012 yılı içerisinde web servislerini kullanarak eBA-IK ve eBA–ERP entegrasyonlarını içeren yeni süreçleri sisteme alma planları yapmaktayız.

Böyle kullanışlı, yerli bir yazılımı sekörümüze kazandırdıkları için Bimser firmasına teşekkür ederiz.

DOĞTAŞ

Kalite Müdürü Okan BANDIRMA diyor ki;

Doğanlar Holding bünyesinde bulunan, Türkiye mobilya sektörünün en beğenilen markası Doğtaş Mobilya, bugün 65 ülkeye ihracat gerçekleştiren, yurtiçi ve yurtdışında 200’ü aşkın satış noktasıyla rakipleri tarafından takip edilen; kalite ve tasarım anlayışıyla ‘yaşam tarzlarını belirleyen’ ve dünya markası olma yolunda hızlı adımlarla ilerleyen bir kuruluştur.

Doğtaş olarak 2012 yılının Mayıs ayında tanıştığımız QDMS Programı belge akışını ve ulaşımını hızlandıran Dokümantasyon Modülü, Uygunsuzlukların daha hızlı sonuca ulaşması ve kayıt altına alınmasını sağlayarak verimliliği artıran Düzeltici Faaliyet Modülü, Departmanlar arası iş ataması ve takibinde büyük kolaylık sağlayan Aksiyon Modülü ile İşletme verimliliğini, süreç performansını arttırmış aynı zamanda belge akışı ve iş süreçlerini hızlandırarak Doğtaş Firmasına büyük katkı sağlamıştır. Ayrıca son dönemlerde hayati önem taşıyan ve devletin denetiminde olan İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda gerekli risk değerlendirmelerini kayıt altına alınarak takibini etkinleştirmiştir.

Geliştirmeler sırasında her türlü teknik desteği veren BİMSER Firmasına QDMS Programını sektöre kazandırdığı için teşekkür ediyor, ülkemizde iş süreçleri otomasyonu konusunda arayış içinde olan firmalara Doğtaş olarak QDMS’ i tavsiye ediyoruz.

GENPA A.Ş.

Bilgi Teknolojileri ve Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürü Özalp Ahmet TIK diyor ki;

GENPA, Türkiye distribütörü olduğu Nokia ve Samsung cep telefonları ve aksesuarlarının toptan/perakende satış ve dağıtımının yanı sıra Turkcell işbirliğiyle Apple iPhone, iPad ve aksesuarlarının ithalatı, toptan/perakende satış, dağıtım ve teknik servis hizmetini vermektedir. Genpatech markası altında zincir mağazacılık alanlarında faaliyet gösteren GENPA; Turkcell distribütörü olarak Turkcell kampanya telefonlarının dağıtımı, Turkcell kontör satışı, SIM Kart ve Yedek SIM Kart satışı hizmetini de vermektedir.

Çok geniş yelpazede hizmet vermekte olan bir şirket olarak süreçlerin ölçümlenmesi ve kontrol altına alınması çok büyük önem arzetmektedir. Sistemsel hale getirilerek ölçümleme işleminin yapılabilmesi için yapılan araştırmalarda çoğunluğu yabancı olmak üzere bir dizi çözüm incelenmiş ve gerek yerli bir çözüm olması gerekse görsel modelleme kapasitesinin yanısıra, entegrasyon ve geliştirmeye açık yapısı ile eBA kullanımına karar verilmiştir. Yaklaşık 2 senelik zaman zarfında e-posta ortamlarında yürütülen onay süreçleri üzerinde çalışılmış ve yukarıda faaliyet gösterilen alanların tamamında Finans, Muhasebe, Pazarlama, Lojistik, Crm, Hukuk fonksiyonları için 20’den fazla süreç elektronik ortama taşınmıştır. En büyük yararı sürecin neresinde olduğunuzu tek bir hareket ile görebilmek ve takılan süreçlerdeki alarm sistemidir. Geliştiriciler açısında ise bir sürecin elektronik ortama taşınma periyodunu ¾ oranda azaltarak adam/gün maliyetlerinde ciddi tasarruflar sağlamıştır. Bir hizmet’de satıştan daha çok satış sonrası hizmetin önemli olduğu düşünülürse Bimser Genpa’dan gelen istekleri vakit kaybetmeden cevaplayarak süreçlerin önünü açmakta ve firmalara vermiş olduğu geliştirme ortamı ile iç kaynak kullanımı sağlamasında maliyet ve en önemlisi hız avantajı yaratmaktadır. Dış uygulamalardan süreç tetikleme fonksiyonu ürünün en önemli özelliklerinden biri olup eBA dışında şirketin işleyişini sağlamakta olan diğer uygulamalar içindeki süreçlerde çift yönlü olarak eBA ile konuşabilmektedir. Günümüzde mobil ortamlarının önemi aşikardır. eBA vermekte olduğu mobil ortam desteği ile de süreçlerin mobil cihazlar üzerinden yürütülmesini sağlayabilmektedir.

eBA uygulamasında hem satış hem de satış sonrası destekleri için, ayrıca yerli bir yazılımı sektöre kazandırdıklarından dolayı Bimser Çözüm’e teşekkür ediyoruz.

ÇİMSA ÇİMENTO SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Bilgi Teknolojileri Yöneticisi Hüseyin KARABULUT diyor ki;

Çimsa Çimento olarak eBA iş akış yönetim sistemini ilk kullanan firmalardan biriyiz.

Bu süreç içersinde 30 adet form geliştirerek elektronik ortamda onayların verilmesini sağlamış bulunmaktayız . Özellikle SAP entegrasyonunun kolaylığı nedeniyle Personel izinlerini ve Fazla mesai bilgilerini kolaylıkla SAP transfer edebilmekteyiz. Buna ilaveten Onay süreçlerin hızlandımak amacıyla BlackBerry üzerinden eBA onayları daha kısa sürede verilebilmektedir.

NOBEL İLAÇ

Yazılım Geliştirme Müdürü Anıl YİĞİT diyor ki;

Nobel İlaç olarak holding bünyesinde 1700 e yakın kullanıcı ile eBA WorkFlow çözümünü 2010 yılından buyana kullanmaktayız. eBA ürününü seçmemizin ana nedeni kısa sürede ve tek platformadan hızlı bir şekilde workflow geliştirilebilmesi idi.

eBA platformunda ilk olarak izin ve görevli belgesi dolaştırmalarını geliştirdik. Firma olarak bu uygulamalarla eBA ile tanıştık, alıştık. Sonrasında Sipariş Workflow’unu devreye aldık. Excel ve Mail ortamından eBA ortamına geçirerek sipariş sürecini takip edilebilir bir sistem haline getirdik. Bu uygulamayı saha ekibi olarak yaklaşık 800 kişi kullanıyoruz. Şu anda Bimser ve çözüm ortağının desteği ile eBA da yeni süreçler versiyonlar çıkararak sistemde yeni düzenlemeler yapıyoruz.

KORTEKS MENSUCAT SANAYİ ve TİCARET A.Ş.

Yazılım Şefi İsmet YURTTAŞ diyor ki;

Korteks Mensucat olarak; 2008 yılında, bölümler arası dolaşan ve onay gerektiren dökümanların fiziksel yerdeğiştirmesi için geçen süreyi geri kazanmak, süreç gelişimini raporlayabilmek, elde edeceğimiz veriler ışığında süreçlerimizi iyileştirme imkanı kazanmamızı sağlayacak, böylelikle takip edemediğimiz/aksiyonlarını göremediğimiz süreçleri gözlemleyebileceğimiz bir elektronik belge iş akışı çözümü arayışına girdik. İstediğimiz çözüm aynı zamanda, ERP sistemimiz olan SAP ile sorunsuz entegre olabilmeli, firmamızda ürettiğimiz yazılımlarla az iş gücü harcayarak ve etkin entegrasyon sağlayabilmek adına framework ortamı sunabilmeliydi.

Yaklaşık 6 ay süren değerlendirmelerimiz sonucunda yurtdışı firma çözümleriyle birlikte, firmamızın beklentileri için yeterlilik gösteren tek yerli çözüm Bimser firmasının ürettiği eBA Workflow idi. eBA Workflow çözümünü, süreç geliştirmekteki yalınlığı ve hızı, karmaşık süreçlerimize frameworkunun esnekliği ile çözüm üretilebilmesi , yerli firma olması nedeniyle teknik destekteki olası hızı nedeniyle tercih ettik.

Başta Muhasebe, Satınalma, Kalite Yönetim, Kalite Kontrol, IT, Planlama, ARGE, ÜRGE, Satış bölümleri olmak üzere 2000 nin üzerinde kullanıcıyla etkin bir şekilde işletmemizde kullanmaktayız. 2008 yılında eBA 4 ile başlamıştık ve 2012 yılında ise tüm süreçlerimizi eBA v5’e yükselttik.

Bimser Çözüm firmasını, eBA Workflow’u Türk yazılım sektörüne kazandırdıkları için ve ürünlerinin arkasında durdukları için tebrik eder, başarılarının devamını dilerim.

ORKA

Bilgi İşlem Lideri Caner ALİCAN diyor ki;

“eBA kullanan firma, stratejik hedeflerini belirlemiş, geleceği gören, değerine değer katan firmadır.”

1992 yılından beri sektörüne hizmet veren ve Türkiye’nin en büyük “Banyo Mobilyaları üreticisi” ölçeğine ulaşan ORKA® Banyo Mobilyaları, 50 bin m2 açık alan ve 20 bin m2 kapalı alanda üretim yapmaktadır. ORKA® Banyo yüksek kalitede üretim yapmakta ve dünya standartlarına uygun hammadde kullanmaktadır. ORKA® Banyo ürünleri, uluslararası ISO 9001, ISO 10002, OHSAS 18001 ve ISO 14001 kalite belgelerine sahip olup, bu standartlarda üretilmektedir. Bu kalite belgeleri TUV NORD tarafından verilmiştir. Türkiye çapında 70 ilde 302 satış noktası ile, tüketiciye ulaşan ORKA® Banyo, dünya çapında da 44 ülkede sektöründe lider firmalara hizmet vermektedir. ORKA® Banyo tasarım, ÜRGE ve ARGE ekibi dünyadaki gelişmeleri, trendleri takip ederek özgün, sofistike ve değer yaratan ürünler tasarlamaktadır. Bu kapsamda, 120 farklı model ve çeşitli renk alternatifini müşterilerine sunmaktadır. Ayrıca yaşam alanları için özel depolama çözümleri ve “Projelere” özel ürünler sunmaktadır. ORKA® Banyo kendi içinde profesyonel lojistik hizmetleriyle, dünyanın her yerine tam zamanında sevkiyat yapmaktadır.

“Uluslararası arenada aranan bir marka olmak vizyonu ile hareket eden firmamız, tüketicilere kaliteli ürün ve hizmeti en hızlı ve en güvenilir şekilde sunmaktadır. İş süreçlerimizin farklı lokasyonlarda yürütülmesi nedeniyle, süreçlerin ve prosedürlerin ilerlemesinde olumsuzluklar ve zaman kayıpları yaşıyorduk. eBA ile 2012 Haziran’da tanıştık. Sistemi devreye almamız çok uzun sürmedi. 7 ay kadar kısa bir sürede ERP sistemimiz ile entegre çalıştırmaya başladık. 2014 Ağustos ayı sonunda İnsan Kaynakları, Bilgi İşlem, ARGE, ÜRGE, İdari İşler, Üretim, Satınalma, Kalite Sistem, Yurtiçi Satış, Yurtdışı Satış, Sevkiyat, ve Mali İşler departmanlarımızın ana süreçlerini eBA üzerinden yürütüyor ve izleyebiliyor durumdayız. Etkileşimli süreçlerde eBA’nın esnek kullanımı bizlere sistem geliştirmede zaman kazandırdı. 62 formumuzu eBA üzerinden 47 süreç ile geliştirdik. ERP sistemimizin yetersiz kaldığı noktalarda eBA’dan faydalanarak raporlama sistemimizi geliştirdik.

Hedefimiz, 2015 yılı Ağustos ayı sonunda tüm süreçlerimizi elektronik ortama taşıyarak, süreçlerdeki karar mekanizmasını kurallara bağlı yapıda yürütmek. Bu bağlamda, iş akışları geliştirilirken, Bimser Çözüm firmasının yakın desteği ve ilgisi çok önemli bir katkı sağlamaktadır. Şirket yönetimimizin de bu süreçlere verdiği destek neticesinde başarılı sonuçlara imza atacağımıza inancımız sonsuzdur.”

OYAK BETON

Bilgi Sistemleri Şefi Ferhat BULUT diyor ki;

OYAK Beton olarak eBA İş Akışı çözümünü 2008 Ocak ayından beri kullanmaktayız. Kullanımına ilk başladığımız süreç Satınalma süreci oldu. İlk sürecimizin entegrasyonu biraz zaman alsa da, sonraki süreçlerimizi oldukça hızlı bir biçimde eBA’ya taşıdık. Başlangıçta sadece formların ve süreçlerin yer aldığı eBA bir süre sonra farklı uygulamaların ve raporların yer aldığı ortak bir platforma dönüştü. eBA’nın yatırım geri dönüşü çok hızlı ve avantajlı oldu.

Şirketimizin eBA platformunda kullanmakta olduğu süreç-uygulamaların ana başlıklarını; İnsan Kaynakları, Satınalma, Kalite, Çevre ve İSG, Öneri Sistemi, Finans, İdari İşler, Sözleşmeler, Müşteri Şikayet, Müşteri Ziyaret… olarak sıralayabiliriz. eBA, gerek form tasarımı gerekse akış tasarımı yönünden oldukça esnek bir yapıya sahip olması ve .NET FrameWork alt yapısını kullanarak C# ile kod yazılabilmesi nedeniyle diğer uygulamalarımızla entegre uygulamaları kolaylıkla geliştirebilmemize olanak sağlamaktadır. Süreçlerimizden bazıları LOGO, QDMS, FATS ve Üretim programlarımızla entegre çalışmaktadır.

eBA nın en önemli avantajı Bimser firmasının uzman bir ARGE ekibine sahip oluşu ve firmaların istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak sürekli gelişen bir platform sunuyor olmasıdır. Bu gelişmeleri eBA3,eBA4-eBA5 versiyonlarını kullanan bir firma olarak net biçimde görmekteyiz. Versiyon geçişlerini ve güncellemelerini takip ediyor ve sistemimizi yeni ihtiyaçlara uygun biçimde geliştirmeye devam ediyoruz. Önümüzdeki yıllarda eBA’nın yurt dışında da hak ettiği yeri bulacağına inanıyorum.

SÜTAŞ GRUBU

Bilgi ve İletişim Teknolojileri Koordinatörü Murat YÜCEDAĞ diyor ki;

Sütaş Grubu olarak eBA İş Akış Yönetim Sistemi’ni 2011 Ocak ayından itibaren kullanmaktayız. eBA süreç tasarım ve kod yazılım platformlarının anlaşılır, kolay kullanılabilir ve basit olmasından dolayı, süreçlerimizi eBA İş Akış Yönetim Sistemi’ne aktarma kararı aldık.

Kurulumdan günümüze kadar, toplam 10 adet karmaşık sürecimizi eBA İş Akış Yönetim Sistemi’ne başarıyla aktardık. Tasarım ve test aşamasında olan, kısa ve orta vadede kullanıma alacağımız süreçlerle birlikte, tüm süreçlerimizi eBA İş Akış Yönetim Sistemi ile yönetmeyi planlıyoruz.

eBA İş Akış Yönetim Sistemi sayesinde prosedürlerimize uygun bir şekilde, maksimum verimliliği sağlayabilen akışlar tasarlayabiliyoruz. Kullanmakta olduğumuz, ERP ve diğer sistemlerden veri alma ve veri gönderme entegrasyonlarını kolayca yapabiliyoruz. Yapmak istediğimiz ve hazır olmayan entegrasyon taleplerimize çok kısa sürede dönüş alabiliyoruz.

Bimser Çözüm yetkililerine alanındaki yabancı yazılımlarla rekabet edebilecek kalitede ve basit bir yazılım ürettikleri için teşekkür ediyoruz. Sütaş Grubu olarak eBA İş Akış Yönetim Sistemini tüm şirketlere gönül rahatlığı ile tavsiye ediyoruz.

ERMETAL

Bakım Yönetim Sistemi Sorumlusu Recep GÜLER diyor ki;

Bir şirkette bakım demek, bütün bakım giderlerine tam anlamı ile hakim olabilmek demektir. Ermetal Şirketler Grubu olarak, geniş bir makine kapasitesine sahip olmamız sebebiyle, bu durumu ifa edebilmek bizim için gerçekten zor bir durumdu. BOYSWEB yazılımının bize kattığı artılar ile arıza kayıtlarında müdahale etme süresi, bakım süresi, işçilik süresi ve kullanılan malzemelerin miktarı gibi hesaplamaları içeren, farklı filtreler yardımı ile raporlar alıp kayıplarımızın analizini rahatlıkla yapabiliyoruz. Aynı zamanda planlı olar ak yapmış olduğumuz bakımlarda aynı şekilde çeşitli raporlar ile bütün giderlerimizin takibini yapabiliyoruz. Bütün bunların yanında bir firma için en önemli faktörlerden biri olan periyodik bakımları istediğimiz periyotlarda takip edebiliyoruz. Her makineye istediğimiz şekilde ve sayıda bakım tanımla yapabilmekteyiz. Özellikle bütün bu kayıtların tek nokta odaklı değiştirilebilir olması bizim için en güzel yönlerinden biridir. Mesela bir bakım talimatımız var ve bunu birçok makine kullanıyor. Her makine için ayrı ayrı değiştirmek yerine, tek bir tanım ile bunu yapabilmek BOYSWEB yazılımını tercih etme nedenlerimizden sadece bir tanesidir.

Gerçekten mükemmel bir şekilde düşünülerek tasarlanmış olan BOYSWEB yazılımı bakım anlamında tüm ihtiyaçlarımıza cevap verebilmektedir. Satış sonrası, tüm talep ve ihtiyaçlarımızda yine aynı mükemmellikle bize hizmet veren Bimser Çözüm ile tanışmış ve çalışmakta olmaktan mutluluk duyuyorum.

ESEN MİKRONİZE MADEN

Kalite Güvence Sorumlusu Vuslat METİN KÜÇÜKOĞLU diyor ki;

Esen Mikronize Maden San. ve Tic. A.Ş. olarak QDMS Kalite Yönetim Sistemi yazılımını 2010 yılı Temmuz ayından beri kullanmaktayız.

QDMS yazılımının faydalarından kısaca bahsedecek olursak: Doküman İşlemleri modülü ile dökümanlarımız belirlediğimiz yetkilendirmelerle daha düzenli ve kolay ulaşılabilir hale geldi.

Aksiyon Yönetimi modülü ile periyodik olarak görevler oluşturup unutmamamız gereken işlerimizi hatırlatma yapmasını sağladık. Düzeltici Önleyici Faaliyetler modülü ile daha düzenli şekilde düzeltici önleyici faaliyet açabiliyor, yazılımdan özet rapor alabiliyoruz, dağıtım ise ms outlooktan otomatik olarak yapılıyor.

Her ISO 9001 kalite yönetim sistemi kurulu şirketin QDMS yazılımını kullanmasını tavsiye ederim. Sistemin daha düzenli, daha kolay ulaşılabilir, daha etkin olmasını sağlıyor. Bimser Çözüm çalışanları da her türlü desteği severek veriyorlar. Yardımlarınız için, kalite yönetim sistemimizi daha çok geliştirmemizi sağladığınız için çok teşekkür ederiz.

SARKUYSAN A.Ş.

Bilgi İşlem Müdürü Erhan AKBAŞ diyor ki;

Metal sektörünün öncü firmalarından olan şirketimizde, eBA İş Akış Yönetim Sistemi’ni kullanmaya 2006 yılında eBA3 ile başladık.

eBA kullanımı özellikle İnsan Kaynakları ve Satın Alma süreçlerinde işimizi oldukça kolaylaştırdı. Kağıt kullanımı azaldığı gibi aynı zamanda süreçlerin hızı ve izlenebilirliği çok arttı.

2011 yılında ise eBA’nın yeni versiyonu olan eBA5‘e geçiş yaptık. Bu versiyon ile, eBA, kullandığı .NET FrameWork alt yapısı ve C# dili ile bize çok daha esnek bir yapı sağladı.

Böylece, halen kullandığımız IBM AS/400 ile, eBA’nın entegrasyonunu sağlama imkanımız oldu. Süreçlerin kullandığımız ana sistemden tetiklenebiliyor olması eBA’nın bizim açımızdan kullanım alanını da genişletti. Bu konuda çalışmalarımız devam ediyor.

Bütün bu formların ve süreçlerin oluşturulması aşamalarında yerli bir yazılım firması ile çalışmanın avantajını Bimser ekibinin yakın desteğini alarak yaşadık.

Kendilerine, böyle bir ürün geliştirdikleri için, teşekkür ediyoruz.

İPEKYOL

Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü Şevket S ÇELİKKANAT diyor ki;

Perakende sektörünün dinamikleri içerisinde hızla değişen iş ihtiyaçları, bu iş ihtiyaçlarının şirkete özel oluşu IT departmanlarının mevcut yazılımlar ile çözüm bulmasını zorlaştırmaktadır. Biz eBA’yı mevcut ERP altyapımızın üzerinde, gelişen her türlü iş ihtiyacına yanıt verecek bir platform olarak konumlandırdık. Mağazalar arası transfer, IK Performans Yönetimi, Mağaza Personel Devam Takip Sistemi gibi çok kapsamlı ve iş akış süreci karmaşık işlemlerimizi dahi eBA üzerinde sağlıklı bir şekilde geliştirip kullanabildik. Tüm bu süreçlerin çalışageldiği bir zamanda ERP yazılımımızı değiştirdik ve eBA’yı yeni yazılım ile entegre ederken de hiç zorlanmadık. eBA’nın kullanım kolaylığı, geliştirme rahatlığı, web tabanlı olması adeta bir joker yazılım aracı olmasını sağlıyor. Bimser ekibinin de zamanında ve samimi desteği de yazılıma değer katmaktadır. Yaklaşık 4 yıldır kullandığımız eBA’da teknik anlamda hiçbir sorun yaşamadığımızı rahatlıkla ifade edebilirim.